Monday 14 February 2011

saya mahu selim

macam gambar di atas

da masuk bulan pertengahan februari.. program diet aku masih blum start.. ayoyooo... ape ni. so insyaallah mulai hari ni aku akan mulakan program diet aku.. insyaallah...
actually aku bukan nak kurus. aku cuma nak buang lebihan lemak di badan jew.. bmi aku ok jek. in fact ni la first time aku nye bmi normal.. slalu nye bawah paras normal. cara paling selamat exercise jek.. cuma nye aku takut nak over excercise memandangkan history dinding rahim aku yang nipis tu. walau pun iman da setahun 4 bulan. alang kan mase iman lahir aku da 2 tahun lahirkan si haikal. dinding rahim tu masih lagi nipis. inikan blum cukup 2 tahun.. ngeri woooo. skang ni pun kadang kala still ngilu lagi kat area operation tu kan...

mr hubby lak ade promise nak sponsor pi slimming centre.. tapi bile pikir2 balik alang2 nak pi slimming centre, baik abiskan dulu kuota beranak.. pastu buleh kekal selim melim.... da try gak goda dia suruh belikan treadmill untuk bini dia ni.. tapi dia cakap kena tunggu budget masuk umah baru dulu. pas da clear masuk umah baru leh pikir budget bukak gym kat ghumah... so ape pilihan yang ade? lu pikir la sendirik ( nampak nye kena overkan lagi terkinje2 masa pj la jawab nye kot)




*memandangkan implant yang aku pakai ni baru masuk setahun. dan memandangkan aku bajet pas expired implant ni aku nak sambung kontrak pakai implant lagi 3 tahun pastu baru pikir nak cukupkan kuota anak, aku kena tunggu lebih kurang 6 tahun lagi la gamak nye untuk jadi ramping mengunakan khidmat slimworld dan sama waktu dengannye.... (kalo program diet aku gagal le)*

No comments: