Tuesday 13 March 2012

Cuti Pertengahan Penggal Pertama Uolss

Cuti sekolah datang lagi uolsss. bertuah nye jadi cikgu kannnn? cuti nye banyak. keje sampai pukul 1 ja pulak tu. tapi demand nye lebih2. sape berani cakap camtu depan aku? meh, aku kasi pelempang laju2. nama je cuti, tapi cikgu masih ke sekolah ye uols. anak murid je cuti. cikgu yang sorang ni pun tak terkecuali. kalau kat skbl dulu datang untuk kelas tambahan UPSR. tapi kali ni datang untuk melatih anak murid TARIAN ASLI. confirm sape yang kenal cikgu yang sorang ni akan gelak guling-guling punye la.

aku pun tak caya aku leh hari-hari tengok bebudak tu menari. well, aku jurulatih kecik ja. tukang kritik ape yang tak betul. tang kareografi and demo menari, ya ampun. tobat aku. bagi £1K pun aku rela tolak. bak pe nak malukan diri sendiri kan?

hmm, walau pun kena pi sekolah, tapi cuti sekolah ni menu kena la special sket. malam tadi plan nak try wat kurma ayam. bile pikir2 balik, kurma ayam makan ngan nasik putih? ala, boleh je kan? tapi tetibe mood nak masak nasik ujan panas datang balik. last time buat tak letak colouring bagai tu suma. kali ni, balas dendam letak colouring tapi lupa letak garam. jadi menu malam tadi ade nasi ujan panas, kurma ayam dengan acar 3 gang (timun, nanas, carrot). haikal bagi nama nasik ujan panas ni as nasik colurful. ok, belasah aje la haikal oi...

acar belum masak





acar yang da masak





kurma dalam dalam periuk
(rase nye ni la kurma aku yang paling menjadi dan yang paling sedap)





kurma dalam pinggan hidangan





1 set lengkap makan malam





tu dia. si budak cerewat makan sampai licin...
si budak kuat makan kat belakang tu toksah ckp la,
nasik yang jatuh dalam takungan bib dia pun dia kutip makan



huhu terlampau banyak gambar kurma ayam kan? sebenar nye aku excited sebab kurma tu menjadi. bukan nye ape. aku ni selalu fail sket kalau masak kuah or lauk yang perlu gunakan santan. tapi kali ni aku gune yogurt asli ngan susu cair. dapat resepi kat blog Dunia dari Dapur Kak Jee. rase nye kaler kurma dia lagi cun dari kaler kurma yang aku buat ni... pi la jengah dapur dia tu. hehehe

No comments: