Thursday 28 May 2009

saye sangat stress!!!!

stress nye la hai.. ni hari terakhir sekolah b4 cuti pertengah tahun. spanjang minggu ni bz sgt. tak rase mood nak cuti. lagi pun murid je yg cuti. cekgu nye tetap ke sekolah.

next week terlibat ngan bengkel upsr. memandangkan aku kp maths, so slot hari selasa aku wajib datang sbb cekgu2 lain suma ada mcm2 hal. pulak tu hari rabu kp english mintak aku datang sbb cekgu2 english yg lain suma ada urusan. banyak2 cekgu kat sekolah aku je la yg takde urusan agaknye kan. huhu...

hari ni aku mmg plan nak siapkan laporan harian guru bertugas yg aku blom buat since hari isnin. memandangkan aku free after 8.45. 10.35 baru ada kelas. so tyme tu la aku nak siapkan keje. tapi tetibe mr hubby call. btau dia tperagkap dlm umah. takleh kuar sbb kunci umah dia dlm keta. nak tak nak. suke tak suke. tpakse la aku jadi F1 driver. 30 minit je aku buleh blk semula ke skolah. pastu nasib baik la sempat apply cuti utk 19 n 22 jun ni. sempena adik aku nak nikah. walau pun aku akan miss majlis persaraan guru besar on 19 jun. gb mula cam tak kasi aku cuti on that day. tp da tpakse kan.

semalam aku dpt sms btau kena antar borang n bil murid yg amik ujian saringan ukm1 permata pintar. ni la yg membuat aku stress!!!!! siap ckp borang tu disertakan dalam surat. surat? merepek ape??????? aku surat pun tak dapat tau. alih2 mintak antar b4 5 pm sebab nak bentangkan kat pengarah hari ni.

da la keje yg aku plan pun aku tak dapat siapkan. ni alih2 ada keje baru. aku btau gb yg aku tak dpt surat. rerupenye surat tu ada. tp tak sampai kat aku. bengang tak????? kalo keje tak siap org yg btanggungjawab adalah aku!!!! org akan ckp aku pemalas. tak tau wat keje. hakikatnye aku tatau pun aku ada keje!!!!! jadi dgn kederat yg aku ada aku tpakse cari calon2 budak yg nak amik ujian ni. da la 10.30 ni ada jamuan meraikan cikgu yg nak bpindah. so lepas mkn aku terus blah.

ujian ni plak mmg kene gune komputer. komputer kat sekolah ni da la sikit. tahap lembab nye toksah cita la kan. jadi, pada hari jumaat yg mulia ni, aku tpakse stayback kat sekolah. bdk2 hanye start buat ujian tu pukul 11.30 tadi. sbb dari pukul 11 dok on pc pastu mcm2 masalah lagi yang timbul. da la budak patut blk pukul 12.00 hari ni. jadi tadi bile da pukul 12 byk la parents nak amik anak2 dia. padahal anak2 depa tak selesai lagi jawab 1st part of the test. hmm pulak tu bapak budak2 ni sure la nak cepatkan.. nak pi solat jumaat. budak2 plak hari ni aku sekolah agama lg. jadi suma org berada dlm keadaan yg tension dan stress. lps budak da blk aku kena siapkan plak borang utk dihantar kat ppd.

bengang nye. baru plan hari ni nak blk awal. nak masak sbb mlm ni aku kene gi skolah. ada kelas mlm utk budak year 6. adoi.. ni da nak dekat pukul 2. kalo amik haikal lmbt2 camniu sure dia da tido. adoila. malas nye nak patah blk semula. pastu mlm nnt datang lagi sekali. lemah otak aku la!!!! tekseksa sgt rase memikirkan masalah2 yg timbul! silap2 ujung tahun ni kepala aku da naik uban agak nye..

huh...

No comments: