Monday 28 February 2011

Kisah ayam penyet



skang ni ayam penyet memang tengah femes... sebab aku nak wat post pasal kisah ayam penyet ni ialah hari sabtu lepas aku pi lunch kat restoran ayam penyet a.p (RAPAP) kat tesco cheng. ade member cakap ayam penyet a.p ni sedap.. tapi yang dia try yang kat area tesco melaka.

sebelum ni penah try makan kat kafe ayam penyet lamongan (KAPL) kat area kota fesyen MITC. setelah dibandingkan rasa dan harga makanan kat dua-dua kedai tu. boleh la aku nyatakan yang KAPL kat mitc adalah lagi berbaloi dari RAPAP. itu pendapat peribadi sahaje ye.. jika ade yang tak sama pendapat ngan aku, aku tak marah pun...

pada aku, harge kat RAPAP tu tak setanding dengan rase makanan dia... pastu tempe ngan tauhu dia ciput jek kalo nak bandingkan dengan kat KAPL. kat KAPL tu serba serbi sedap... nasi dia special tak macam nasi kat RAPAP yang hanye serve nasi putih sahaje. nama nasi yang dihidangkan kat KAPL ialah nasi uduk. kalo aku pi sane, misti order extra nasi beb... sambal dia pun sedap. sup dia pun sama. ayam dia pulak, lembut jek.... hari tu penah bawak mama aku gi makan kat sane.. mama aku bukan la penggemar ayam. tapi dia puji taste makanan kat situ... sesape yang pegi first time misti kate dia nye makanan mahal. tapi semahal2 harge dia pun tak semahal harge kat RAPAP tu..
so ape lagi, cube jangan tak cube...

1 comment:

Papa-NtiQ said...

hi zuryn....ari tu lepas nengok anak kat jasin pastu gi kat MITC pusing2 shopping. Tetiba nampak restoren ni...leh tahan gak sedap nye.
Saya baru je upload pics ari ni kat blog masa makan kat sini so senang2 singgah la yer.
Blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan makan dan makan 100% takde topik lain.
Kalu sudi tu follow la yer blog saya TQ TQ TQ