Monday 29 October 2012

Kena buli

argh... selama dua minggu ni aku mampu bertahan dengan tekanan keje yang tahap maksima. sampai berat aku naik 2 kg dalam masa 2 minggu je tau. berkorban sampai terkorban...  everything about those systems yang aku penah mention suma aku da settle kan. da cuci tangan da dengan keje2 tu. skang time to focus dengan segala pelaporan 2012 dan perancangan 2013. bile senarai kuar, nama aku la yang paling banyak kena hadap bende tu. for kurikulum je 4 laporan aku kena buat.  ade orang 1 pun tak kena. tu belum laporan dan perancangan untuk HEM lagi tu. diorang ni tak adil tau.  tau kite leh wat keje, suma keje nak bagi kat kite. selain bende2 laporan tu aku kena hadap buku program Hari Kualiti sekali.

so, hari ni aku 4 waktu berderet waktu pagi, plan lepas abes kelas nak bincang dengan Ketua Panitia  Muzik dan Matematik (aku setiausaha panitia) dan Setiausaha Panitia Pendidikan Moral ( aku ketua panitia) sebelum aku cetak those reports yang aku da buat. selain tu aku plan nak start hadap buku program dan buat ape tapak dia dulu sebelum dapat segala maklumat yang perlu disumbat dalam buku tu nanti.

alih2 bile aku masuk staffroom, aku tengok aku dapat 3 waktu relief. NYAMPAH HOKEH!!!!!! serius sangat aku bukan kaki rebel bab keje. bagi keje aku buat je. tapi ni da jadi macam BULI!!!! ade orang yang kelas dia cuma 2 waktu sehari tapi dapat 1 je relief nye. ade orang yang langsung tak dapat relief. pe**jadah nye... pastu bagi relief berderet kelas yang sama. tetibe aku teringat GPK1 SKBL aku yang lama. walau dia tu nampak kalut, tapi dia takkan buat cikgu2 macam ni. bagi relief back to back, bagi jadual 4 waktu berderet tiap hari. bagi pj 2 masa terus untuk 1 kelas. suma ni memang mengarut!!!!!!!!! aku pelik la apsal banyak2 pelawat yang da datang tak perasan bende ni suma....

ini sungguh mencabar kepositifan aku yang baru nak naik. pagi tadi kemain try to bulid the positive mode. sampai sekolah trus menjunam. aku tak kira aku membebel ja. lantak pi sapa yang dengar nak cakap ape cakap je la. aku da sakit hati.



serius sangat aku tak suke politik kat tempat keje. orang yang kaki bising or tak pandai wat keje akan selamat hidup dia. tapi orang yang tak berkira dan buat keje akan la disuruh wat macam2. tapi bile kite bising, dikata kita berkira. podah...

No comments: