Wednesday 21 September 2011

i want nothing but, Nasik arab!!!!

ok, post yang ini aku nak bercerita tentang kemurahan rezeki aku... cuma berkongsi pengalaman.. bukan untuk riak.. mintak dijauhkan...





cita pertama pasal nasik arab. mase sampai kat madinah, tetibe aku, encek budil ( my laap) and adik aku cam asik la doq sebut nak bedal nasik arab... walhal kat malaysia ni bukan tak penah makan kan.. tarbush la... saba la... in fact kat melaka ni pun ade restoran nasik arab... tapi kengkonon nak makan nasik arab di negeri arab itu sendirik.





kebetulan, mase 1st day sampai madinah malam tu ex school mate mr hubby aku pun ade kat madinah.. (mamat ni keje kat jeddah). so dia nak ajak kami makan dinner kat luar. oo yeah, misti la nak poow nasik arab kan? malang nye pas isyak, pusing2 suma restoran nasik arab suma nye bantai da abis. last2 kitorang makan chinese food di bumi arab... alhamdulillah.. makan la jugak kan.. da la makanan dia giler2 da bomb...





esok nye, lepas solat zohor, aku n adik aku pun balik la hotel sbb nak makan... nak tau ape terjadi? makanan kat hotel abis semua nye... (makanan n lauk2 kat hotel masak style malaysia walaupun yg masak nye org indon ye puan2..)





sampai2 je kat hotel tetibe Haji Yunus (kepala rombongan we ols) doq panggil meh sini berkumpul... awat ek? wohohohohoho... dia nak pi belanje kami makan nasik arab sebab makanan kat hotel da abis... huhu sape kate orang yang datang lambat rezeki nye sikit? sekali hambek ko.. special menu kitorang dapat...

part yang paling terharu and terase bersyukur sangat nak tau ape dia? blk dari beli nasik arab tu kan... bile sesampai je kat hotel, nasi n segala lauk pauk yang tadi nye dikatekan telah abis, da ade kembali... bile dapat tau je hal berkaitan nasi da ade kat hotel... aku tatau nak kate ape... mmg hebat nye kuasa Allah...

No comments: