Friday 21 January 2011

alahai lakiku

posting ni khas nak cita pasal laki sendirik. ceh, macam le aku sorang ade laki kan...

to begin this posting, meh aku habaq sket yang malam ni first time laki aku meninggalkan aku 3 beranak. y? huhu biase la sape kate keje jadi lecturer ni senang. kite nampak je senang tapi bini lecturer je tau camne la perasaan menjadi bini lecturer. bosan dowh... hari ni dia ade bengkel kat tanjing kling... dekat je aceli. tapi depa ni keje macam da takde hari esok. sampai jejauh malam baru abis.so, takkan dia nak berulang alik jejauh malam kan? sian lak kat dia.

sebenar nye encik laki ade ajak bini dan anak2 dia ikut pi tido hotel. tapi bini nye selambe tanak ikut cakap laki. tanak tanak tanak!!!! boring!!! lagi pun food kat hotel tu tak best. jadi baik la aku duduk umah makan masakan sendirik or else, guna je khidmat mendail jari berapi yanga aku ade ni. hehehe.. sebenarnye kan, ni la first time aku tak ikut laki aku outstation. sebab nye aku da malas nak duduk kat dalam bilik yang ntah berape meter square je. then tension melayan perangai monster 2 ketul tu yang kebosanan sebab takde aktiviti nak buat. jadi baik la aku doq umah aku jek. kalo doq umah, kawasan umah luas sket... ade banyak bilik. buleh la monster 2 ketul tu merayap2.. kawasan untuk depa nak berperang pun confirm luas. ade channel playhouse disney faveret depa. sekurang kurang nye takde la si monster 2 ketul tu tunjuk perasaan bile boring. macam2 buleh depa buat. tgk tv, bace buku, main mainan n macam2 lagi la kan.

lagi pun, sape nak hadap kain baju yang melambak tu kalo kitorang pi tido hotel. kadang naik pelik, aku rase almost everyday aku basuh baju. tapi masih banyak lagi ken baju yang kotor. pastu mane nak tanda buku latihan budak yang 2 set tu plus nak wat jadual bertugas kelas. gile la tahun ni jadi kelas teacher memang banyak mende nak pikir. cuma yang enjoy nye sebab banyak gang. dulu mase wat keje makmal suma wat sorang2... tu yang antu datang teman tu... ish ngeri btol.

so, before encik laki pegi tadi aku cam sedih2 ayam la jugak kan. risau pun ade. takut letih layan monster 2 ketul tu la. dalam aku tunjuk perasaan tu, buleh plak laki aku sendirik tak perasan bini dia sedih. lak tu wat dono jek. hampa mak tau. bini dia nangis buleh plak dia ckp bini dia kuat tido.. oh, sesungguhnye memang lakiku adalah lelaki terakhir yang lahir dalam tahun 80-an tapi tak pandai romantik2. macam stail bapak2 zaman 70-an dulu, hokeyh. boring!!!! huwah, ini sudah lebih. kutuk laki sendirik...

hmm tapi kan dalam pade tak berape nak jiwang sangat hari tu laki aku wat confession. dia cakap mase dia sampai uk time aku blum tiba, dia ckp kan dia rindu kat bini dia ni. siap cakap kalo dgr mp3 kat laptop lagu nye si avril lavigne yang title dia when you're gone tu, dia gerenti rase nak nanges. especially tang part chorus...ke dia cakap dia da nages da pun... hmm tak ingat la pulak kan... hah, tau pun dia nak rindu2. ingatkan takde perasaan... so mari kite tempek lirik lagu itu

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cried
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie is made up on your side
When you walk away I count the steps you take
Do you see how much I want you

Chorus
When you're gone the pieces of my heart are missing you
When you're gone the face I came to know is missing too
When you're gone ht words I need to hear
To always get me through the day
And make it ok

I miss you
I've never felt this way before
Everything that I do, reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you, I love the things you do
When you walk away I count the steps you take
Do you see how much I need you right now

Chorus
When you're gone the pieces of my heart are missing you
When you're gone the face I came to know is missing too
when you're gone the words I need to hear
To always get me through the day
And make it ok
I miss you
We were made for each other
Out here forever
I know we were made for each other
Out here forever
I know we were
Yeah yeah

All I ever wanted was for you to know
Everything I do I give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me
When youre gone the pieces of my heart are missing you

Chorus
When you're gone the face I came to know is missing too
When you're gone thewords i need to hear
Will always get me through the day
And make it ok
I miss you


malam tadi dia habaq kat bini dia "this year kuota pi obersea ade 6.." and jabatan dia sekor pun takde yang berhajat nak pi sambung phd obersea.. dekan dia ade tanye dia tanak pi obersea ke? dia pulak tanye kat bini dia

"what say u?"

i said : "yes, yes, yes"

gulp!!! betoi ka aku cakap yes? huhu walau pun aku cakap yes, tapi 70% jek aku rase yes.. another 30% tu cam samar2 lagi... sebabnye mase pi yang 1 year tu pun kengkadang (or may be selalu) aku rase bosan.. inikan yang nak pi at least 3 tahun... ready ke nak men desperate housewife kan diri? cam sayang lak nak tinggalkan profession perguruan (ceywah)... dulu mase pi aku baru 2 tahun ngajar. pastu ngajar lak kelas pemulihan yang memang takde kaitan ngan opsyen aku. so memang macam tak sabar2 nak melepaskan diri dari kelas pemulihan.. nasib tak diserap jadi guru pemulihan tau!!! tapi skang ni bile da dapat ajar maths rase cam best lak... (mulut je cakap best, tapi bile berdepan ngan murid dalam kelas, huhu bak kate sorang cikgu kat sekolah aku.. macam nak terkena serangan strok je. hahaha)

pape pun tunggu jelah... sebab nye encik laki budget nak pi next year... kalo dapat pi alhamdulillah, kalo tak dapat pi pun takpe... (ye ke takpe?) ntah le... berbelah bagi. time tension keje mmg nak cuti panjang. tapi bile da cuti, memang gerenti rindu nak keje... manusia mmg gitu kan.. tak reti bersyukur.

No comments: