Wednesday 5 January 2011

diari guru hari ketiga sekolah

sekolah sudah dibuka..
yipie yipie yeah

first day sekolah aku da demam. second day da mc... mc pertama cikgu skblm. tahun ni excited plak. tetibe seumur idup jadi cikgu ni la first time jadi class teacher. bz nak mam mase first day tu. slalu nye aku la orang yang paling relax sebab tak pegang kelas. paling gile dapat gak pegang lab berantu tu lagi. padahal last year pentadbir da janji nak bg jawatan yang aku lobi tu. s/u pekse. so mase meeting dgn berani aku pi bukak mulut. slalu menikus jek. tapi kali ni lancang. bincang punye bincang dapat gak escape duduk bilik berantu tu. yiehah... so yang lelain jawatan tu aku rase standard la bagi seorang guru. seorang guru mistilah jugak seorang doktor, banker, actress, pegawai penjara, badut, mak tiri, ibu mithali dll...

tahun ni gak 1st time anta si haikal pi sekolah. sejak kecik duk umah pengasuh jek. tapi pengasuh dia mmg first class la baik. sedih gak nak pisahkan depa. tapi takpelah.. aku pikir bagi dia pi sekolah tu bukan nak suruh pandai sakan pun. nak bagi di bergaul dengan ramai orang n ade rutin harian. so antau pi pre kindergarden plus full day care. bagi dia kurang sket hadap playhouse disney.

first day was gempak la jugak. sebab encik abah hanye tunggu kurang dari 5 minit. tu pun kat luar pagar. before tu mase sampai kat traffic lite dekat2 sekolah dia da jerit "school... haikal nak pegi school". second day plak agak kureng sebab nye mama dia mc doq melapok atas katil. jadi dia macam tamau berpisah ngan mak dia yang best ni kot. pepagi buta da carik mak dia... tapi bile da pi sekolah dia ok jek..

the third day (hari ni la) aku berusaha untuk kuar umah sebelum dia bangun. tapi sayang nye lps aku kuar pagar dia da sedar. aku tgk2, ade makhluk alus intai tepi tingkap... oooo hati saye sangat sedih. pi la tengok dia. dia nanges... "nak ikut mama".. aiyoyooooo mane buleh. tak larat mama nak pi anta meredah simpang empat ayer keroh tu... da la traffic lite dia sampai 192 saat bile merah. itu baru pegi. nak balik pun sama gak... mane sempat mama nak kejar isi perut... yep, breakfast itu penting!!! so, aku peluk cium dia. and wat janji palsu.. balik nanti mama amik haikal pastu kite pi makan eskrem like the good old days... huwah huwah.. tipu sunat.

tapi serius. rendu seh.. kebetulan hot fm putar lagu terus terang yang penyanyi dia orang indon tu... lagi terus ayaq mata ngalir.

Kepadamu aku terus terang
Bahwa aku memang masih sayang
Demi kamu aku relakan perpisahan


Hanya kamu yang aku sayang
Bersamamu jiwaku melayang
Demi kamu aku relakan perpisahan


kadang aku tanye diri aku betul ke tindakan aku anta dia pi sekolah... niat aku nak kurangkan kebergantungan dia kat orang (especially kat mak dia la)tapi takpe la. harap2 smua nye bakal ok...

@@@@ tadi pi lunch sengsorang jek.. slalu dia la yang meneman mama dia pi wat jenayah terancang (shopping) dan jenayah tak terancang(shopping). slalu nye misti dia akan order eskrem... tapi bak kate encik abah, at least aku bleh jimat 20 hengget kalo kuar tanpe budak sombong tu... uish, ade betul nye jugak... kehkehkeh. tapi tadi da beli sesiap eskrem, chocolate rice, strawberry syrup...@@@@

No comments: