Saturday 6 August 2011

sebab pulut, santan binasa

sebab mulut? badan (to be exact, kaki) binasa


well, well... cita ni aku nak kongsi pengalaman aku masa kat tanah suci...

satu hari selepas selesai solat asar, kami (aku n adik aku ALIN) pun berangkat la nak keluar balik ke hotel dan beristirehat seketika sebelum waktu magrib menjelma. nak dijadikan cerita, selipar alin takde. makne nye selipar dia da hilang la.. kesian dia. terpakse balik berkaki ayam. panas nye toksah cita.. (walau pun panas, tapi kan kalau korang tawaf keliling kaabah, mmg tak rase panas.. padahal kalau tak luar tu gerenti panas tau.Subhanallah)

terpakse la alin balik berkaki ayam dan membeli selipar baru... kedai jual kasut tu dekat je dgn hotel. disebabkan takde selipar, so, adik aku terus la beli and bayar je harge yang pekedai tu mintak SR35. kurang dari RM35 la tu maknenye.. dalam masa tu ade la sorang akak ni nak beli sandal gak... harga sandal dia tu SR30. dia tawar mintak kurang jadi SR28. tapi pekedai tu tanak kasi kurang. yang adik aku lak tak mintak kurang. dia bagi je SR35. and dia cakap tak payah bagi plastik sebab dia nak terus pakai sandal tu... pekedai tu pun terus tengok kaki adik aku yang tak beralas tu. terus dia pulangkan balik SR5... huhu

yang aku ni pulak, dalam hati sebelum balik malaysia nanti mmg budget nak beli 1 sandal kat sini untuk pakai time balik malaysia. punye la gatal mulut. boleh lak terkeluar ayat cenggini lebih kurang " hehehe. oooo aku da tau da camne nak dapat diskaun mase beli sandal. nanti before balik malaysia aku nak beli sandal baru. nanti aku buat2 la tak pakai kasut. boleh la aku dapat diskaun"...

hahaha.. giler jahat punye kepala otak. esok nye lepas solat isyak, sandal aku ilang!!!!! padan muke aku.. nak jadikan cerita, aku n adik aku kan share beg yang sama untuk simpan sandal. tapi sandal aku je yang ilang... nampak tak? sebab intention aku yang jahat tu terus sandal aku ilang. so, aku pun terus la pi kedai kasut. agak malang, walaupun aku berkaki ayam, tokeh kedai tu tetap tak mengurangkan harga sandal yang aku beli.....

ish ish mmg aku insaf....

No comments: