Tuesday 12 August 2008

retail therapy version 2.0

hari ni aku gi city centre (cc) sorang2. sbenarnye da lama plan nk kuar tapi no tyme. hubby bz ngan tesis. so tpakse pendam niat. bile dia da settle keje2 dia. wah inilah peluang aku. last week dia ada bg ££££. tp kejap je da susut cos aku beli brg dapur. aku ni mmg pantang pi kedai. kalo budget nk beli 3 item, tp bile blk, 2 beg plastik aku angkut. biase la.. bile da smpai kedai, mcm2 brg nk beli. so tak pasal duit tinggal separuh je.

so, masa mandi doq plan nk mintak hubby sket lg £££. punye la serabut praktis susun ayat. aku mmg tak ske mintak2 sebenarnye cos da tbiase ada duit sendiri. dulu dtg sini ada bwk bekal duit blanje. tp asik gune je. lama2 abis la akhirnye.. hhmm bbalik pade cita praktis susun ayat. tgh doq aku bsiap n doq praktis2 dlm atie, tetibe hubby tanye. awak nak kuar ni ada ke duit? hehehe aku ckp ada la dalam £**. pastu dia ckp duit byk tu nk beli ape? last2 dia top up 1 kali gande dari duit yg aku ada. iyahoooo.... thanks hubby, lain kali kasi lagi... hahaha best. tak payah doq serabut2 nak susun ayat.

sampai cc trus masuk new look. hmm byk brg best2. cuma masalah susah nak jumpe size aku yg kecik comel ni. so, blah pi primark plak. kat primark baju dia tak lawa. so kuar pi mark n spencer (m&s).. kat m&S baju tak byk pilihan and size pun takde yg sesuai. tapi aku sempat beli apple pie, choc muffin n raspberry tart kt situ. bkn ape aku tringat yg ptg ni abg azhar nk datang umah. nk mnuntut ilmu photoshop dgn my hubby. kbetulan kt umah aku takde bende nk hidang.. konon nk beli 1 je bende. tp bile da tgk mcm2 ada... aku rembat la 3 bende tu. lgpun x rugi beli cos aku tau hubby aku skang ni kemaruk nk mkn. maklum la tesis da settle. pikiran da lapang so asik nk mengunyah jela. lps byr brg2 tu trus blah pi dorothy perkins. akhirnye. aku ske pi DP cos ada saiz for petite. size 4 n 6. di sebabkn aku da nk blk, so aku plan nk beli something yg sesuai utk pakai pi keje. at last, aku beli 1 handbag, purse n selai baju. baju tu utk pakai pi london lusa. aku sgt2 bpuas hati. last but not least, singgah boots utk carik bekalan makanan utk haikal bile pi london nnt. daq ikal minat giler mkn heinz baby biscotti. so beli la utk dia.
b4 blk pi beli lunch. chicken wrap. pastu singgah starbucks utk mdapatkan ubat. plan nk blk jln kaki je tetibe hubby msg suruh blk coz choon han tgh lwn. huhu trus cancel nk jln kaki. abg choon han main sure aku nk tgk. tp sayang nye dia kalah... frust giler!!!

p/s: spatut nye hari ni aku nk puase. tp pagi td suap haikal roti. dgn mulut aku skali aku suap. padahal mase prepare roti tu aku sedar aku puase. adoii.. camne la aku leh suap mulut aku nih..hubby aku pn plan nk puase. skali dia bantai mkn cornflakes. hahaha kite serupa...

No comments: