Tuesday 26 August 2008

yummy berterusan

hari ni aku declare hari rajin memasak. mane tak nye. hari ni pepagi right after breakfast (conflake, susu n roti sapu nutella je) aku da start wat pes tom yam. prepare utk hari sabtu ni. pastu pas lunch ( lauk semalam ada lg) trus wat vanilla cheesecake. hari tu da pi berguru camne nk wat kek ni. byk pantang larang. da la nak kena beat telur putih, cream cheese, n double cream dalam bekas yg berasingan. so byk giler bekas nak kena basuh. pas kek da masak, bkn leh straight mkn pun. kena sejukkan dalam peti ais 5 jam.. tu dia. lama nak tunggu.. bau da la sedap. then pas settle kek, trus prepare dinner. aku wat mi hun tom yam. gune pes yg aku da buat pagi tadi. huhu 1st tyme tu buat sendiri pes dia... sian haikal. kena doq kat deepan cos aku bz kat dapur. sampai haikal tpakse mkn makanan baby yg instant. takpe sayang.. esok kite mkn yg cedap2 ye...


bi hun tomyam


close up!
tringat zaman belajar dulu.. ske tibai bende alah ni




cheese cake baru kuar oven



No comments: