Monday 25 August 2008

yummy lagi

weekend ni mmg sgt best. start dari sabtu gi fruit picking n picnic dgn gang masleics. ahad plak usrah n mkn2 kt umah kak zura. k.zura sgt baik mentapaukan soto utk aku. byk sgt ok! cos dia tau mlm tu pakcik, makcik n sepupu mr hubby nk datang from surrey b4 blk ke york hari ni. mlm tadi seb baik sempat masak b4 they all tiba. da mmg tabiat aku, ske masak b4 tetamu sampai... sebab nye? aku tak ske ada org kt dapur time aku masak. bukan sebab ape. aku jadi serba tak kena kalo ada org lain kt dapur. lebih2 lg kalo org tu lg terror masak dari aku. lauk simple je... masak lemak, sayur goreng n telur dadar.

pagi nie 4 breakfast, just panaskan soto n goreng karipap yg cik yah bwk (mr hubby's aunty). senang kan? part yg paling best, diorang bwk ikan tenggiri fresh utk kitorang. tak lupe gak kepala ikan salmon. yummy aku mmg da lame ngidam salmon. yg lg best nye, cik yah siap masak kan kari kepala ikan... yummy yummy.. nk lg best? hmm aku tanye ade pape aku bole tolong? cik yah ckp xde pape. hari ni zuryn rehat je.. cik yah yg masak. best kn? aku cita kt member kt sini. they all pun ckp best. da la hari tu mama datang 2 weeks aku rest dari masuk dapur.

pas lunch depa blk. kari doq ada lg tu. lps diorg blk kitorang gi umah penghulu masleics. ada meeting utk psediaan ramadhan n bbq plus nasi minyak.. murah rezeki..... da la kenyang mkn bbq n nas minyak, b4 blk tuan umah siap suruh tapau makanan... mewah nye makan.. alhamdulillah syukur...

No comments: